Support info

Support kanaler som kan användas när fibern är inkopplad.
Har ni frågor tar vi emot dessa via styrelsen.adelstensvagen@gmail.com

Telia Support

Telia Privat Support http://www.telia.se/privat/support
Här hittar du guider och svar för respektive tjänst.

Telia kundtjänst

Telias kundtjänst vänder man sig till vid allt från driftsättning, assistans, felanmälan, abonnemangsfrågor och beställning av prylar.
Numret till Telias Fiber Kundtjänst är 020-755766. Man kan även ringa 90200.
Vi rekommenderar 020-numret vid aktivering!

Handböcker

Telia har samlat lite handböcker här: http://telia.se/handbok
Under rubriken “Bredband, Telefoni och Digital-TV” finns installationsanvisningen. Observera att denna handbok även beskriver installation av bredband via telejacket (ADSL), så man får titta efter ”bredband via Fiber” för att lättare förstå den.
I övrigt finns där en del information om Telia digital-TV.
Länk till Svensk installationsguide/handbok för vår router hittar ni här.
(Engelsk länk)
Länk till Svensk produktspecifikation för vår mediaomvandlare.

Mina Sidor

På Telias Mina Sidor (http://telia.se/minasidor) kan man göra det mesta som går att göra genom att ringa till Kundtjänst, men enligt uppgift inte riktigt allt. För att få tillgång till Mina Sidor använder man antingen sin e-legitimation eller kan man få sina inloggningsuppgifter skickade per post.

Telias butik

Ett annat sätt att få hjälp är att bege sig till Teliabutiken (i Göteborg el. Uddevalla). Där kan man t.ex. köpa utrustning för trådlös TV och även få hjälp med abonnemangsfrågor. Dock måste våra abonnemang vara aktiverade för att de ska kunna hjälpa till med det.